QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Home
  • Akademie veřejných zakázek
  • Archivace veřejných zakázek

Články na webu

autor QCM
Pondělí, 09 srpna 2021 / Published in Akademie veřejných zakázek, Elektronizace, EZAK, Nepřehlédněte

Archivace veřejných zakázek

Nová verze Portálu pro vhodné uveřejnění přinese zadavatelům možnost nenávratné skartace veřejných zakázek. Co byste měli mít jako zadavatel na paměti, než se do odstraňování svých zakázek pustíte?

 

Podle ust. § 17 odst. 2 vyhl. č. 168/2016 Sb., o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele, ve znění pozdějších předpisů, musí být všechny dokumenty a informace, které byly na profilu zadavatele uveřejněny, bezplatně veřejně přístupné po dobu nejméně 2 let od jejich uveřejnění.

Dále ust. § 216 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (ZZVZ), stanovuje povinnost archivace dokumentů o zadávacím řízení po dobu 10 let od ukončení zadávacího řízení (příp. od změny závazku ze smlouvy).

Zadavatel má tedy povinnost zajistit přístupnost dokumentů na svém profilu, a zároveň je povinen tyto dokumenty archivovat, přičemž povinná lhůta archivace je pětkrát delší než lhůta pro zpřístupnění dokumentů o veřejné zakázce.

 

Kde a jak archivovat?

Nejjednodušším způsobem, jak povinnost archivace vyřešit, je dohodnout se s poskytovatelem profilu zadavatele na zpřístupnění a archivaci veřejných zakázek po dobu 10 let.

V jiném případě musí zadavatel po uplynutí 2 let řešit otázku, jakým způsobem svoje zakázky archivuje – v listinné podobě, export apod. Takové způsoby však nejsou z hlediska dohledávání zakázek a případných následných kontrol a auditů vůbec praktické.

Připravovaná novela ZZVZ navíc počítá s tím, že certifikovaný elektronický nástroj bude plně podporovat uchovávání dokumentace přímo v nástroji, a zadavatel tak nebude muset archivaci svých zakázek nadále řešit jiným způsobem.

Bude se tedy jednat o archivaci přímo presumovanou zákonem. Z tohoto důvodu je výhodné, aby zadavatel (pokud zadává své zakázky prostřednictvím elektronických nástrojů) maximálně využil přístupnosti veřejných zakázek přímo na profilu zadavatele či elektronickém nástroji a nadále využíval možnosti uchovávání dokumentů až do splnění zákonem uvedené archivační lhůty.

Tagged under: akademie vz, archivace zakázek, Elektronizace VZ, PVU, skartace zakázek, veřejné zakázky

What you can read next

Objem veřejných stavebních zakázek byl loni nejvyšší za deset let
Skartace zakázek aneb na co si dát pozor
Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně – rekonstrukce předávací stanice

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Co byste měli vědět před spuštěním nového VVZ

    Nový Věstník veřejných zakázek už je za rohem. ...
  • Whistleblowing a jeho přínos pro firmy

    Vytvořit důvěryhodné a etické pracovní prostřed...
  • Opravný formulář v novém Věstníku

    V tomto článku se podíváme na další změnu, kter...
  • Splňte povinnost whistleblowingu s qHlas ZDARMA

    Povinnost whistleblowingu se blíží. Pro zaměstn...
  • Zrušení Elektronického podpisu na PVU

    Na nástroji Portál pro vhodné uveřejnění došlo ...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Leden 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP