Praha 19. srpna (ČTK) – Do dnešního dne mohou neúspěšní zájemci o distribuci elektronických dálničních známek podávat námitky proti výsledkům tendru, ve kterém zvítězilo konsorcium státních podniků Česká pošta a Čepro. V případě, že nikdo námitky nepodá, uzavře stát s vítězem soutěže smlouvu. Do soutěže se přihlásili čtyři zájemci, podle informací ČTK do úterních odpoledních hodin nikdo námitku nepodal.
Česká pošty a Čepro uspěly ve výběrovém řízení s nejnižší částkou. Konsorcium by mělo dostávat 2,3 procenta z ceny prodaných vinět. Dosud je odměna pro distributory 4,6 procenta. Celkové náklady na distribuci známek nyní nelze odhadnout, záležet bude na prodejích vinět a zájmu motoristů o nový systém. Loni motoristé nakoupili papírové dálniční známky za 5,5 miliardy korun.
Do veřejné soutěže na fyzickou distribuci se přihlásili čtyři zájemci. Vedle vítězného konsorcia se do tendru společně přihlásili i společnosti CzechToll a SkyToll, které už spolupracují na novém mýtném systému. Dalšími uchazeči byli konsorcium Autoklub Bohemia Assistance a MTX a samostatně podnik GECO.
Pokud zůstane soutěž bez námitek, uzavře stát s vítězi smlouvu. Ta by měla zajistit prodej dálničních známek v kamenných prodejnách v obcích nad 10.000 obyvatel, celkem tedy více než 305 obchodních míst s minimální otevírací dobou od 05:00 do 23:00 v pracovní dny. Vítězné konsorcium plánuje prodávat známky na pobočkách pošty a vybraných čerpacích stanicích.
Fyzická distribuce známek bude doplňovat prodej přes internetový obchod. Vývoj informačního systému s e-shopem má nyní na starosti státní podnik Cendis. Stejná firma organizuje i zakázku na fyzickou distribuci.
sip jw
zdroj: ČTK
Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.