QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Úvod
  • Zpravodajství
  • DPP zahájil konzultace o automatickém provozu metra C a D

Články na webu

AF
Pátek, 22 května 2020 / Téma Zpravodajství

DPP zahájil konzultace o automatickém provozu metra C a D

Praha 22. května (ČTK) – Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli automatických řídicích systémů metra na linkách C a D. Automatický provoz umožní zkrátit intervaly nebo snáz reagovat na mimořádné situace v provozu. DPP plánuje oslovit osm výrobců a získat informace a podklady pro nastavení podmínek veřejné zakázky. První kolo konzultací potrvá zhruba do poloviny letošního července. Vypsat tendr plánuje podnik v první polovině příštího roku. Na dotaz ČTK to sdělil šéf komunikace DPP Daniel Šabík.

„S automatizovaným provozem metra počítáme na nové trase D, ale uvažujeme o něm také na lince C. Při plném provozu jezdíme na lince C na maximu kapacit a další navýšení provozu či zkrácení intervalů budeme Pražanům moci nabídnout až po nasazení automatického systému metra,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Záměrem města a podniku je mít jednotný technologický systém a soupravy pro obě linky. „Očekáváme, že při objednávce automatických souprav pro obě linky pražského metra se dostaneme na výhodnější ceny,“ uvedl Scheinherr.

DPP osloví osm předních světových výrobců automatizovaných systémů metra, a to například kanadský koncern Bombardier, německý Siemens, francouzský Alstom, italskou společnost Ansaldo STS ze skupiny Hitachi, Thales, Stadler a další. Cílem je, aby podmínky tendru co nejlépe odpovídaly potřebám Prahy a DPP a současně byly nastaveny v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek.

Zahájení provozu na nové lince D je plánováno na konec roku 2027. „Abychom tento termín splnili, musíme paralelně pracovat nejen na stavební části projektu, ale i na dodávce nového automatického dopravního systému. Ekonomicky dává smysl, abychom ji realizovali souběžně nejen pro déčko, ale i pro modernizovanou linku C. Předběžné tržní konzultace se nám osvědčily u řady předchozích tendrů,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Pražské metro ročně přepraví asi 433 milionů cestujících, tedy asi 1,2 milionu denně. Nejkratší interval 115 sekund je ve špičce na lince C, která je nejvytíženější linkou metra. Stávající technologie systému zabezpečení ale neumožňuje další zkrácení intervalu. Navýšení kapacity a zkrácení intervalu až na 85 vteřin by umožnilo právě zavedení provozu bezobslužných vlaků.

Pokud DPP zahájí automatický provoz na lince C, tak vozy typu M1, které na ní jezdí, přesune na trasu B, kde slouží starší repasované vozy. „To by DPP umožnilo zahájit postupné vyřazování nejstarších souprav typu 81-71 M z provozu. Výměna vozového parku na lince C v počtu 53 souprav by probíhala postupně několik let,“ uvedl Šabík.

Loni začal geologický průzkum nové trasy D. V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je 72,6 miliardy korun a investorem je dopravní podnik.

Aleš Berný rot

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Štítky: ČR, Dopravní podnik hl.m.Prahy, metro, MHD, Praha

Co je tu ke čtení dále

Aktuálně.cz: Ve funkci končí místopředsedkyně ÚOHS Kubišová
Praha vypíše tendr na stavbu Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5
Kladno nechá opravit dva mosty v části Dubí, jsou ve špatném stavu

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • E-ZAK a nový Věstník veřejných zakázek

    Jak bude vypadat napojení na nový Věstník v nás...
  • Jak na home office aneb nová právní úprava

    Připravili jsme pro vás nový kurz Home office –...
  • Ve vzduchu se vznáší jaro i naše nové kurzy

    Přinášíme novou videopozvánku na školení s náde...
  • Registrace do nového Věstníku veřejných zakázek

    Ostrý start nového Věstníku veřejných zakázek s...
  • Dodavatelé, jak uspět ve stavebních zakázkách?

    Připravili jsme zbrusu nové školení pro všechny...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP