QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Úvod
  • Zpravodajství
  • MPSV chystá soutěž na dokončení a provoz systému zaměstnanosti za 357 mil.Kč

Články na webu

AF
Sobota, 03 dubna 2021 / Téma Zpravodajství

MPSV chystá soutěž na dokončení a provoz systému zaměstnanosti za 357 mil.Kč

Praha 3. dubna (ČTK) – Ministerstvo práce se chystá vyhlásit soutěž na dokončení a provoz připravovaného informačního systému pro agendu zaměstnanosti. Předpokládá na čtyři roky cenu 356,6 milionu korun bez DPH. Podle odboru hlavního architekta eGovernmentu je suma na horní hranici částek za podobné projekty. Vyplývá to z podkladů pro vládu, které má ČTK k dispozici. Se záměrem by se měl kabinet seznámit v úterý.

Nový informační systém pro agendu zaměstnanosti (IS ZAM) měl být součástí uceleného resortního systému, který měl původně fungovat od roku 2017 a dosud není v provozu. Nahradit měl aplikace od firmy OKsystem. „Cílem veřejné zakázky je vytvoření náhrady stávajícího zastaralého primárního systému OKpráce pro podporu výkonu agend zaměstnanosti. Veřejná zakázka zahrnuje převzetí rozpracovaného nového systému IS ZAM, jeho dokončení, nasazení do provozu, služby zajištění podpory provozu a rozvoje a také službu ukončení,“ uvedlo ministerstvo.

Systém je součástí kritické informační infrastruktury státu. Zpracovává údaje o nezaměstnaných, podporách, pracovních povoleních pro cizince, náhradách mzdy ve firmách v insolvenci či rekvalifikacích. Soutěž na nový systém vyhlásil v roce 2014 tým tehdejší ministryně Michaely Marksové (ČSSD). O zakázku za předpokládanou cenu 286 milionů korun mělo zájem šest firem. Vítězem se stala společnost Atos IT Solutions. Cena podle rejstříku smluv činila 106,6 milionu korun bez DPH. Uzavíraly se pak ale ještě dodatky za desítky milionů. Výdaje rostly i kvůli zpožďování. Spor o zaplacení skončil smírem.

O posouzení plánu vyhlásit soutěž na nového provozovatele požádalo ministerstvo práce hlavního architekta eGovernmentu loni v srpnu. Žádost muselo v říjnu doplnit. Pak získalo souhlas. „Předpokládaná finanční náročnost projektu se pohybuje na horní hranici hodnoty obdobných projektů na trhu,“ píše ve stanovisku odbor hlavního architekta. Předpokládá, že se částka v soutěži sníží.

Ministerstvo v podkladech uvedlo, že předpokládanou hodnotu zakázky stanovilo podle informací o obvyklých cenách podobných projektů. Zohlednilo i dosavadní částku, kterou za tento systém za dva roky vydalo. Vycházelo i z přehledu cen, který zveřejnil resort vnitra.

V lednovém materiálu pro vládu resort sdělil, že dokončuje zadávací dokumentaci. Dodal, že by se měl provoz nového systému začít ověřovat letos ve třetím čtvrtletí a plně by měl začít od ledna příštího roku.

Za stav svých informačních systémů, závislost na jediném dodavateli a vysoké výdaje sklízí ministerstvo práce dlouhodobě kritiku. O situaci jednal několikrát sněmovní sociální výbor. V září 2019 mu vedení resortu sdělilo, že se informační systém pro agendu zaměstnanosti testuje a po sporech se s dodavatelem našla dohoda na dokončení projektu. Loni v říjnu se členové výboru dozvěděli o rozhodnutí vyhlásit soutěž kvůli převzetí nedokončeného projektu. Zpoždění při zajišťování systémů zástupci resortu zdůvodňovali koronavirovou epidemií.

ktk mha

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Štítky: ČR, hospodářství, OTVÍRÁK, počítače, sociální, vláda

Co je tu ke čtení dále

Praha schválila zrušit tendr na dozor stavby Průmyslového paláce
MPO chce, aby BVP pro armádu byly vyrobeny v ČR, obrana tendr měnit nechce
Nabídku na prodloužení Baťova kanálu podalo pět zájemců

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • E-ZAK a nový Věstník veřejných zakázek

    Jak bude vypadat napojení na nový Věstník v nás...
  • Jak na home office aneb nová právní úprava

    Připravili jsme pro vás nový kurz Home office –...
  • Ve vzduchu se vznáší jaro i naše nové kurzy

    Přinášíme novou videopozvánku na školení s náde...
  • Registrace do nového Věstníku veřejných zakázek

    Ostrý start nového Věstníku veřejných zakázek s...
  • Dodavatelé, jak uspět ve stavebních zakázkách?

    Připravili jsme zbrusu nové školení pro všechny...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP