QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Home
  • Zpravodajství
  • Nový most přes Orlík na Písecku postaví za 543 milionů Metrostav

Články na webu

AF
Středa, 02 června 2021 / Published in Zpravodajství

Nový most přes Orlík na Písecku postaví za 543 milionů Metrostav

Červená nad Vltavou (Písecko) 2. června (ČTK) – Nový železniční most přes Orlík u Červené nad Vltavou na Písecku postaví firma Metrostav. Odstraní také dosavadní most. Zvítězila v tendru, kdy nejvyšší možná cena byla 543,9 milionu korun bez DPH. Metrostav nabídl 543,6 milionu. Práce začnou v létě, skončí zřejmě v říjnu 2024. ČTK to dnes v tiskové zprávě sdělil mluvčí Správy železnic (SŽ) Dušan Gavenda.

Původní ocelová konstrukce z roku 1889 nevyhovuje, na trati tak nelze využít některé typy vlaků. Nemohou tam jezdit nákladní. Vznikne nový železobetonový most. Starý most čeká demolice. Předchozí tendry SŽ zrušila, protože všechny nabídky přesáhly původní limit zakázky.

Vedle nynějšího mostu se nejdřív postaví nový, na který se pak převede doprava. „Původní konstrukce bude po celou dobu výstavby zachovaná pro provoz,“ uvedl mluvčí. Dodal, že zároveň se tak na minimum sníží nutné výluky na trati.

Nový železobetonový most bude poblíž původního. S rozpětím oblouku 156 metrů bude jedním z největších v Česku, dlouhý bude 316,3 metru, vzepětí bude 34,7 metru. Předchozí dva tendry vypsala SŽ loni v červnu a říjnu. Nová cena zohlednila fakt, že místo je kvůli orlické nádrži těžko přístupné a musí se použít speciální montážní prostředky.

Most 280,2 metru dlouhý, 69,5 metru vysoký a vážící 940 tun se zatím moc neopravoval. Při stavbě orlické přehrady se jen zesílily části zatopených pilířů, drobné opravy přišly v 70. a 80. letech minulého století. Ocelová konstrukce mostu nesplňuje požadavky na rychlost a zatížení.

Most je na trati Tábor – Písek, poblíž obce Červená nad Vltavou, jejíž původní část je od výstavby přehrady zatopená. Trať vede nad nádrží Orlík. Je to jediný most přes Vltavu na železnici mezi Českými Budějovicemi a Prahou. „Trať má velký význam jako objízdná trasa zejména při výlukových pracích na páteřních tratích a pro mimořádné přepravy. Dnes je na mostě rychlost omezena na 30 kilometrů v hodině, jeho nosnost vylučuje provoz nákladních vlaků,“ uvedla již dříve mluvčí SŽ Nela Friebová.

Železniční most přes Vltavu se stavěl v letech 1886 až 1889, funguje od 20. listopadu 1889. Ve své době byl druhým nejvyšším mostem v Rakousku, za mostem Trisana v Alpách vysokým 87 metrů. Červená nad Vltavou patřila v 50. letech 20. století k turistickým tahákům, zdejší letovisko se ale zatopilo při vzniku orlické přehrady. Kvůli jejímu napuštění se musel na výše položené místo přestěhovat tamní románský kostel svatého Bartoloměje.

vkc dr

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Tagged under: ČR, most, Písek, stavby, železnice

What you can read next

Začala stavba depozitáře muzea Jičín, která vyjde na 29 mil.Kč
Skanska i Metrostav se uchází o velkou zakázku na Slovensku
Soud v kauze Stoka přehrával odposlechy, Švachula na nich prý mluví o úplatcích

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Co byste měli vědět před spuštěním nového VVZ

    Nový Věstník veřejných zakázek už je za rohem. ...
  • Whistleblowing a jeho přínos pro firmy

    Vytvořit důvěryhodné a etické pracovní prostřed...
  • Opravný formulář v novém Věstníku

    V tomto článku se podíváme na další změnu, kter...
  • Splňte povinnost whistleblowingu s qHlas ZDARMA

    Povinnost whistleblowingu se blíží. Pro zaměstn...
  • Zrušení Elektronického podpisu na PVU

    Na nástroji Portál pro vhodné uveřejnění došlo ...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Leden 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP