Praha 24. dubna (ČTK) – Česká filharmonie (ČF) bude pět let používat nový vizuální styl od Studia Najbrt, za který stát zaplatí přibližně pět milionů korun. Filharmonie už novou grafiku představila minulý týden, Studio Najbrt vzešlo vítězně z výběrového řízení. Ministerstvo kultury na jeho základě připravuje veřejnou zakázku, vyplývá z materiálu připraveného pro vládu. Její předpokládaná hodnota je 4,86 milionu korun bez DPH.
Ministerstvo navrhuje zakázku zadat formou jednacího řízení bez uveřejnění, ta se používá mimo jiné tehdy, když z důvodu technických či ochranných práv může plnit předmět veřejné zakázky pouze jeden dodavatel.
Filharmonie obnovuje svůj vizuální styl po pěti letech, s tím novým vstoupí do 125. sezony, kterou zahájí v září. Zatímco v předchozích pěti letech bylo jádrem grafické komunikace orchestru jeho sídlo Rudolfinum, klíčem k vizuálnímu stylu jubilejní sezony i čtyř sezon následujících je budova pro 21. století.
„Česká filharmonie dnes hraje ve špičkových, nejznámějších světových síních, a i v Praze by bylo na místě, aby mohla svou intenzitu rozehrát na scéně odpovídající možnostem dnešní technologie a architektury,“ uvedl k vizuálnímu stylu grafik Aleš Najbrt. Podle tvůrců koncept nového grafického stylu v sobě skrývá i obrazný požadavek a pátrání po ideální podobě pražského koncertního sálu světových parametrů.
Grafický styl zachovává obdélník s informacemi, který se stal během posledních pěti let charakteristickým prvkem vizuální komunikace ČF. Namísto dřívějších motivů z budovy Rudolfina jsou na návrzích abstraktní kresby připomínající třeba rozmáchlé architektonické plány.
hrm mal
zdroj: ČTK
Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.