QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Úvod
  • Zpravodajství
  • Plzeňský kraj bude vybírat zajištění dopravy na menších tratích

Články na webu

AF
Středa, 03 března 2021 / Téma Zpravodajství

Plzeňský kraj bude vybírat zajištění dopravy na menších tratích

Plzeň 3. března (ČTK) – Rada Plzeňského kraje tento měsíc rozhodne o tom, kdo pro příštích deset let zajistí regionální železniční dopravu v Pošumaví a Českém lese. Kraj chce podepsat smlouvu s vítěznými dopravci do konce roku, aby mohli začít jezdit od prosince 2023, dokdy mají smlouvu České dráhy. Na tratích v pohranič, dnes jezdí 30 let staré motorové soupravy. Kraj chce, aby nové či repasované vozy nalákaly cestující. Třetí oblastí Plzeňsko, kde má vítěz jezdit 15 let, se bude kraj zabývat později. ČTK to řekl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).

Pošumaví zahrnuje tratě Horažďovice – Sušice – Klatovy a Domažlice – Klatovy, oblast Český les pak Poběžovice – Staňkov – Holýšov a Domažlice – Tachov. Nejvíce tratí má Plzeňsko, a to Plzeň – Žihle, Plzeň – Bezdružice, Planá – Tachov, Rokycany – Nezvěstice a Plzeň – Radnice.

Více uchazečů bylo jen u Pošumaví, kde se konala elektronická aukce. Nyní se shromažďují materiály pro rozhodnutí krajské rady o vítězi. Rada musí hlavně akceptovat nabídnutou cenu, nebo může soutěž zrušit. Ke všem oblastem má od poloviny února zpracované nezávislé expertní stanovisko s výší akceptovatelné ceny.

Na Český les a Plzeňsko byl jeden uchazeč, s nímž kraj jedná přímo, aniž by musel vyhlašovat aukci. Hodnotící komise se při jednáních s dopravci snaží stlačit cenu na přijatelnou úroveň. „Aby finanční nároky pro kraj byly co nejnižší proti stávající výši,“ uvedl vedoucí krajského odboru dopravy Dušan Pakandl. Podle něj ale nemohou být ceny za vlakový kilometr stejné jako dosud, protože dopravci musí pořídit komfortnější vozy a tyto náklady promítnou do ceny.

„U Pošumaví a Českého lesa nechceme nové soupravy. Ale musí mít nový interiér, barvy Plzeňského kraje a další,“ řekl Pakandl. Po úpravách by mohly jezdit v Českém lese současné Regionovy, v Pošumaví ale ne, protože podle specifikací kraje tam musí dosahovat vyšších výkonů. „Musí jít o repasovaná vozidla, která se teď zpravidla používají v západní Evropě a na území ČR jsou výjimečně. Podobné má GW Train v jihočeské Šumavě,“ řekl.

Podle Pakandla bude pro kraj velmi těžké dosáhnout akceptovatelnou cenu pro Plzeňsko. „To jsou vlaky poblíž Plzně, které musí mít elektronický zabezpečovací systém ETCS. Bude velmi drahý, protože se musí vyvinout nový model pro několik málo starších vlaků,“ uvedl. Zatím je nabídnutá cena o několik set milionů korun vyšší.

Čížek by rád, aby byly do konce března vyřešený Český les a Pošumaví. Plzeňsko chce alespoň rozjednat. „Uvidíme, jestli dospějeme k nižší přijatelné ceně, nebo jestli se soutěž bude muset zrušit,“ uvedl.

Václav Prokš dr

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Štítky: ČR, firmy, Plzeňský, správa, železnice

Co je tu ke čtení dále

IHNED: Kofola zrušila kvůli koronaviru zakázku na firemní sídlo
ÚOHS zakázal Správě železnic uzavřít smlouvu za 160 milionů korun
Obrana může koupit armádní vrtulníky z USA navzdory chybě

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Opravný formulář v novém Věstníku

    V tomto článku se podíváme na další změnu, kter...
  • Splňte povinnost whistleblowingu s qHlas ZDARMA

    Povinnost whistleblowingu se blíží. Pro zaměstn...
  • Zrušení Elektronického podpisu na PVU

    Na nástroji Portál pro vhodné uveřejnění došlo ...
  • Nové vychytávky v nástroji E-ZAK

    Ani v závěru roku nepolevujeme ve vývoji našich...
  • Členské země a nové formuláře Věstníku

    Zajímá vás, jak vypadají nové věstníkové formul...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP