Pardubice 24. března (ČTK) – Pardubickému kraji hrozí, že i opakovaná soutěž na výběr autobusových dopravců na období deseti let bude zrušena nebo že budou vybrané firmy moci začít provozovat regionální spoje později, než bylo v plánu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) sice zamítl námitky ČSAD Slaný a About Me proti výsledkům tendru, první z firem však podala proti jeho rozhodnutí rozklad, řekl ČTK mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Podle náměstka hejtmana pro dopravu Michala Kortyše (ODS) to znamená přinejmenším komplikace a zdržení.
O rozkladu bude rozhodovat předseda antimonopolního úřadu. „Platí stále nařízené předběžné opatření, že zadavatel nesmí podepsat smlouvy,“ uvedl Švanda. Vyřízení rozkladu odhaduje zhruba na dva měsíce.
Podle výsledku tendru měly jezdit od letošního 12. prosince na Orlickoústecku, Jevíčsku, Litomyšlsku a Lanškrounsku společností BL14 a BusLine LK. Na Holicku vyhrála společnost Car Tour, na Přeloučsku Umbrella Coach and Buses, na Poličsku společnost ZDAR a na Chrudimsku Arriva. „Rozklad zpochybnil celé výběrové řízení,“ řekl ČTK Kortyš.
V ČSAD Slaný má podíl dopravní společnost ICOM transport, jejíž další dceřiná firma ČSAD Ústí nad Orlicí v soutěži neuspěla. ČSAD Slaný ani s vlastní nabídkou v tendru nepřišla. Rozklad byl podán několik minut před vypršením zákonné lhůty.
Aby mohli vybraní dopravci začít jezdit od 12. prosince, potřebuje s nimi kraj uzavřít smlouvy do konce dubna. „Proto se obáváme, že prosinec je s velkým otazníkem. Další termín, pokud se s dopravci neodmluvíme jinak, bude červnová změna jízdního řádu 2022,“ řekl ČTK Leoš Beran z odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu.
První výběrové řízení, v němž uspěly společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy, bylo kvůli námitkám dvou účastníků soutěže zrušeno. Vítězné firmy měly od července 2020 převzít provozování linkových autobusů v kraji na deset let, první měla zajišťovat dopravu ve dvou z osmi stanovených oblastí, druhá v šesti. Kraj si zajistil dopravce na přechodné období.
Region byl v zadávacím řízení rozdělen na osm oblastí, na každou byla soutěž zvlášť. Celková hodnota desetiletého kontraktu činila zhruba sedm miliard korun bez DPH. Cena se sníží o vybrané jízdné.
dos hj
zdroj: ČTK
Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.