QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Úvod
  • Zpravodajství
  • Správa železnic hledá, kdo postaví most na Písecku za 543 milionů

Články na webu

AF
Čtvrtek, 18 března 2021 / Téma Zpravodajství

Správa železnic hledá, kdo postaví most na Písecku za 543 milionů

Červená nad Vltavou (Písecko) 18. března (ČTK) – Správa železnic (SŽ) vypsala třetí tendr na nový most u Červené nad Vltavou na Písecku. Původní ocelová konstrukce z roku 1889 nevyhovuje, na trati tak nelze využít některé typy vlaků. Vznikne nový železobetonový most, nejvyšší přípustná cena je ve výběrovém řízení 543,9 milionu Kč bez DPH. Starý most čeká demolice. Předchozí tendr SŽ zrušila, protože všechny nabídky přesáhly původní limit zakázky 458,4 milionu Kč. ČTK to dnes řekl mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

Nový železobetonový most bude stát poblíž původního. S rozpětím oblouku 156 metrů bude jedním z největších v Česku, dlouhý bude 316,3 metru, vzepětí bude 34,7 metru. Předchozí dva tendry vypsala SŽ loni v červnu a říjnu. Nová cena zohledňuje fakt, že místo je kvůli orlické nádrži těžko přístupné a musí se použít speciální montážní prostředky.

„Zároveň částka akcentuje výhled vývoje cen na rok 2021. Nabídky z předchozího tendru se nevešly do přípustné ceny. Stávající most se odstraní, nový bude o pár metrů vedle,“ řekl mluvčí.

Most 280,2 metru dlouhý, 69,5 metrů vysoký a vážící 940 tun se dosud moc neopravoval. Při stavbě orlické přehrady se jen zesílily části zatopených pilířů, drobné opravy přišly v 70. a 80. letech minulého století. Ocelová konstrukce mostu nesplňuje požadavky na rychlost a zatížení. Loni v červnu SŽ předpokládala, že práce potrvají do poloviny roku 2024.

Proti bourání původního mostu vznikla petice, dosud ji podepsalo 702 lidí. Autoři petice chtějí jednat i s hejtmanstvím.

Most je na trati Tábor – Písek, poblíž obce Červená nad Vltavou, jejíž původní část je od výstavby přehrady zatopená. Trať vede nad nádrží Orlík. Je to jediný most přes Vltavu na železnici mezi Českými Budějovicemi a Prahou. „Trať má velký význam jako objízdná trasa zejména při výlukových pracích na páteřních tratích a pro mimořádné přepravy. Dnes je na mostě rychlost omezena na 30 kilometrů v hodině, jeho nosnost vylučuje provoz nákladních vlaků,“ uvedla již dříve mluvčí SŽ Nela Friebová.

Železniční most přes Vltavu se stavěl v letech 1886 až 1889, funguje od 20. listopadu 1889. Ve své době byl druhým nejvyšším mostem v Rakousku, za mostem Trisana v Alpách vysokým 87 metrů. Červená nad Vltavou patřila v 50. letech 20. století k turistickým tahákům, zdejší letovisko se ale zatopilo po vzniku orlické přehrady. Kvůli jejímu napuštění se musel na výše položené místo přestěhovat tamní románský kostel svatého Bartoloměje.

vkc hj

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Štítky: ČR, most, Písek, stavby, železnice

Co je tu ke čtení dále

Obžalovaný v kauze Stoka promluvil o odevzdávání úplatků šéfovi
DPP získal stavební povolení na tramvaj z Barrandova do Holyně
O způsobu obnovy slánské plovárny rozhodnou zastupitelé v září

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Nový Věstník a napojení elektronických nástrojů

    Jak bude vypadat napojení elektronických nástro...
  • Podzimní verze nástroje E-ZAK přinesla novinky do DNS

    Nová verze nástroje E-ZAK přináší praktické nov...
  • Plánovaná odstávka Věstníku veřejných zakázek

    V říjnu proběhne plánovaná odstávka Věstníku ve...
  • Naši klienti mění nepřehledné tabulky za Manažera veřejných zakázek

    Mít naprostý přehled o řízeních v rámci organiz...
  • Průvodce k určení cílového formuláře – nový pomocník na VVZ

    Nové formuláře Věstníku veřejných zakázek nebud...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP