Kladno 12. srpna (ČTK) – Tendr na rozšíření trati a úpravu stanic v Kladně vypíše Správa železnic koncem příštího roku. Nyní vzniká dokumentace pro stavební povolení. Modernizovaná trať by měla mít dvě koleje a zvýšit bezpečnost provozu i obslužnost regionu. Pro ni je zásadní i druhý připravovaný projekt mezi pražskou Ruzyní a Kladnem. ČTK o tom dnes informovala mluvčí kladenské radnice Lucie Steinerová.
Práce na čtyřkilometrovém úseku napříč Kladnem potrvají dva roky, celkové investiční náklady přesahují 3,2 miliardy korun. Zahájení prací mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno se předpokládá na přelomu let 2021 a 2022, potrvají tři roky. Náklady dosáhnou pěti miliard korun.
Modernizace železnice v největším středočeském městě se týká úseku mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Všechna nádraží budou bezbariérová, některé železniční přejezdy nahradí mimoúrovňová křížení a trať bude mít moderní zabezpečovací zařízení. Vzniknout mají také dvě parkoviště P+R s téměř 300 parkovacími místy u stanice Kladno.
„Na své si přijdou i cyklisté, protože na plánovaném parkovišti B+R (bike + ride) budou moci v bezp Tendr na rozšíření trati a úpravu stanic v Kladně vypíše Správa železnic koncem příštího roku.rostřední blízkosti stanice Kladno město zaparkovat až 84 jízdních kol. Díky spolupráci s městem a dalšími partnery je projekt také koordinován s plánovanou cyklostezkou Kladno – Praha-Bubny,“ uvedl ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Stanici Kladno čeká zásadní proměna. Vzniknou zde dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště, dlouhá 200 až 230 metrů. Nejdelší z nich, třetí nástupiště, umožní spojování a rozpojování souprav. „Mimoúrovňový přístup na nástupiště povede podchodem. Jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Podchod bude protažen pod přednádražním prostorem směrem ke kročehlavskému sídlišti, před výpravní budovou bude možný přestup na městské autobusy,“ dodal kladenský primátor Dan Jiránek (ODS).
V zastávkách Kladno město a Kladno-Ostrovec budou také bezbariérové přístupy. Nové podchody ve stanici Kladno a na zastávce Kladno-Ostrovec povedou pod celou tratí a mimoúrovňově propojí přilehlé lokality.
Součástí modernizace mezi Ruzyní a Kladnem je rozšíření tratě z jedné na dvě koleje a elektrifikace trati. Přestavěny budou stanice Hostivice a Jeneč, dnešní stanice Unhošť bude zrušena, nahradí ji zastávka Malé Přítočno na nové přeložce. Zastávku Pavlov čeká rekonstrukce, přibudou zastávky Hostivice-Jeneček a Pletený Újezd.
Úpravy trati také umožní zvýšit rychlost vlaků až na 140 km/h. Železniční přejezdy na nejfrekventovanějších komunikacích budou zrušeny, nahradí je mimoúrovňové křížení silnice a železnice.
sbe hj
zdroj: ČTK
Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.