QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Home
  • Aktuality
  • Více informací o zakázkách zvyšuje šance na dobrou nabídku

Články na webu

David Horký
Neděle, 12 dubna 2020 / Published in Aktuality, Elektronizace, EZAK

Více informací o zakázkách zvyšuje šance na dobrou nabídku

Získání dobrých nabídek je jedním ze základních předpokladů úspěšnosti zadávacího řízení. Bez kvalitních nabídek hrozí, že všechna ta nekonečná práce spojená se schvalováním veřejné zakázky, sháněním peněz na ni, stanovením specifikace a psaním neprůstřelné zadávací dokumentace přijde vniveč, když se nepodaří získat dostatek kvalitních nabídek. Co se dá udělat pro to, abychom měli v dalších fázích zadávacího řízení z čeho vybírat? Kroků je několik:

  1. Dobře nazvat zakázku. Velká část dodavatelů se primárně orientuje pomocí názvu zakázky. Šifrovaný název, ideálně doplněný o nějaké interní systémové číslo zadavatele spolehlivě odradí část dodavatelů. Nedělejte to. Pojmenujte zakázku tak, jak by jste ji hledali v běžné inzerci.
  2. Doplňte podrobnější informace o zakázce. Každá veřejná zakázka obsahuje množství informací, podle kterých se dá vyhledávat. Označení zadavatele, specifikace místa plnění, CPV/NIPEZ klasifikaci. Některé informace jsou povinné, jiné nikoliv. Pamatujte, že čím více informací uvedete, tím snadněji dodavatelé mohou zakázku najít a rychleji se rozhodnout, zdali budou studovat vámi pracně vytvořenou zadávací dokumentaci.
  3. Používejte elektronické nástroje, které jsou schopny všechny vámi vyplněné informace správně uveřejnit. Elektronické nástroje (E-ZAK nebo PVU), které mají certifikaci, garantují, že správně uveřejňují data podle závazného standardu XMLData. Ministerstvo pro místní rozvoj ve spolupráci s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže se již ozvalo, že budou tuto povinnost mnohem aktivněji kontrolovat.
  4. Používejte elektronické nástroje, které jsou zapojeny na agregátoru zakázek FEN. Tento agregátor v polovině dubna 2020 již obsahoval přes 550 000 zakázek od více jak 12,5 tisíce zadavatelů.
  5. Výhodu mají elektronické nástroje, které jsou napojeny na Centrální databázi dodavatelů, protože můžete svoji zakázkou oslovit mnohem širší publikum. Aktuálně v této databázi figuruje přes 112 000 firem, které mohou reagovat na vaši poptávku.
  6. Věnujte pozornost i uveřejněním informací, které sice nejsou ze zákona povinné, ale velmi usnadní vyhledání zakázky dodavateli, jako jsou informace o místu plnění a klasifikace CPV/NIPEZ. Jak to udělat v elektronickém nástroji E-ZAK se dozvíte v krátkém videu CPV a NUTS kódy v E-ZAK

Zakázky malého rozsahu

V době pandemie koronaviru COVID-19 se ukazuje, že elektronizace zakázek malého rozsahu dává velký smysl. Tímto postupem jste schopni využít všech výhod pramenících z většího množství nabídek, které takto získáte. Ale hlavně máte možnost realizovat celou zakázku s minimem osobních kontaktů, plně transparentně a v souladu se zákonem.

 

Místo plnění v E-ZAK

Specifikace místa plnění veřejné zakázky v nástroji E-ZAK

Tagged under: CDD, E-ZAK, FEN, veřejné zakázky

What you can read next

Podzimní degustace webinářů
Vzdělávejte se s námi i o prázdninách
Stát vypsal tendr na výrobu registračních značek za 462 mil. Kč

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Co byste měli vědět před spuštěním nového VVZ

    Nový Věstník veřejných zakázek už je za rohem. ...
  • Whistleblowing a jeho přínos pro firmy

    Vytvořit důvěryhodné a etické pracovní prostřed...
  • Opravný formulář v novém Věstníku

    V tomto článku se podíváme na další změnu, kter...
  • Splňte povinnost whistleblowingu s qHlas ZDARMA

    Povinnost whistleblowingu se blíží. Pro zaměstn...
  • Zrušení Elektronického podpisu na PVU

    Na nástroji Portál pro vhodné uveřejnění došlo ...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Leden 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP