QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Home
  • Aktuality
  • Zakázku na podporu systému na správu daní získala O2 IT Services

Články na webu

AF
Čtvrtek, 28 listopadu 2019 / Published in Aktuality, EZAK, Zpravodajství

Zakázku na podporu systému na správu daní získala O2 IT Services

Praha 28. listopadu (ČTK) – Veřejnou zakázku na podporu a vývoj Automatizovaného daňového informačního systému (ADIS) na roky 2020 až 2023 získala společnost O2 IT Services. ČTK to dnes v tiskové zprávě sdělil mluvčí Finanční správy Petr Habáň. ADIS se využívá na správu daní, zakázka v maximální hodnotě 1,4 miliardy korun je prvním otevřeným výběrovým řízením v historii ADIS. Jediným dodavatelem byla doposud firma IBM. S tou stát v srpnu uzavřel smlouvu o tom, že od ní během roku 2023 majetková práva na ADIS získá.

„Udělali jsme další krok k definitivnímu předání veškerých práv k systému ADIS do vlastnictví státu. Podíl účasti jediného dodavatele, a to společnosti IBM, bude na službách týkajících se ADIS v průběhu dalších let výrazně nižší, než tomu bylo doposud,“ uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Společnost IBM bude stále do roku 2023 garantem provozu ADIS a jeho funkčnosti jako celku. „Naproti tomu vývoj ADIS bude moci již v tomto období zajišťovat společnost O2 IT Services, a to pouze s omezeními, která jsou nezbytná k tomu, aby IBM mohla být garantem funkčnosti celého systému,“ sdělil mluvčí.

Automatizovaný daňový informační systém je podle Finanční správy postaven na dnes již zastaralém vývojovém prostředí a neodpovídá požadavkům na moderní informační systém. Jde o prvek kritické infrastruktury státu. Za dobu existence ADIS zaplatil stát IBM více než devět miliard korun. Závislost na jednom výhradním dodavateli, která vyplývá ze smluv z roku 1992, opakovaně kritizoval Nejvyšší kontrolní úřad.

O2 IT Services je stoprocentní dceřinou společností operátora O2, kterou vlastní skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. O2 IT Services vznikla oddělením Divize Professional Services O2 na začátku roku 2016. Firma zejména navrhuje a vytváří zákaznická řešení v oblasti informačních a komunikačních technologií a plní významné veřejné zakázky. Je například subdodavatelem systému datových schránek pro Českou poštu nebo provozuje informační systémy na ministerstvu zemědělství.

fsl rot

fsl

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Tagged under: ČR, daně, Elektronizace VZ, internet, správa

What you can read next

Obec Lipová dostala od ÚOHS pokutu za nákup aut pro hasiče
Analytici: Koronavirus ovlivní výkon stavebnictví později
Kauzou Techniservu a zakázek se bude muset znovu zabývat soud

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Co byste měli vědět před spuštěním nového VVZ

    Nový Věstník veřejných zakázek už je za rohem. ...
  • Whistleblowing a jeho přínos pro firmy

    Vytvořit důvěryhodné a etické pracovní prostřed...
  • Opravný formulář v novém Věstníku

    V tomto článku se podíváme na další změnu, kter...
  • Splňte povinnost whistleblowingu s qHlas ZDARMA

    Povinnost whistleblowingu se blíží. Pro zaměstn...
  • Zrušení Elektronického podpisu na PVU

    Na nástroji Portál pro vhodné uveřejnění došlo ...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Leden 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP