Brno 14. ledna (ČTK) – Asociace komunikačních agentur (AKA) a Asociace public relations požadují, aby Brno zrušilo zakázku za deset milionů korun na čtyři roky na PR služby, marketingové služby a vytvoření komunikační strategie pro projekt rezidentního parkování a pro regulaci dopravy ve městě. Podle nich nelze u zakázky na kreativní práci dát jako jediné soutěžní kritérium cenu, uvedly ve společném prohlášení zveřejněném na webu asociací. Město argumentuje tím, že nastavilo dostatečná kvalifikační kritéria tak, aby se do soutěže dostaly jen prověřené a kvalitní PR agentury, napsala ČTK Radka Loukotová z tiskového oddělení magistrátu.
Zakázku město vypsalo na čtyři roky a do pondělí bylo možné podávat nabídky. Úkolem agentury bude „zejména tvorba grafických výstupů, správa webového portálu, správa sociálních sítí, tvorba informační kampaní v souvislosti se změnami a kompletace textových podkladů dle požadavků zadavatele“, píše se v popisu zakázky.
Podle asociací je klíčové, aby se podařilo agentuře naplnit cíle komunikace. „Při použití parametru nabídkové ceny při hodnocení hrozí nehospodárné nakládání s veřejnými prostředky, a to až ve výši 100 procent investované částky,“ uvedli zástupci asociací. AKA v minulosti s městem spolupracovala na tvorbě některých zadávacích dokumentací. „Aktuální postup je více než překvapivý,“ píše se v prohlášení.
Podle Loukotové byla ale nastavena kvalifikační kritéria velmi přísně. „Hodnocen bude jen zkušený dodavatel se zkušenými členy týmu. Musí prokázat vyžadovanou praxi v oboru. Namátkou lze zmínit požadavek, aby uskutečnil v posledních třech letech alespoň tři veřejné zakázky s hodnotou plnění nejméně dva miliony korun. Zároveň je stanovena řada obdobných požadavků i na jednotlivé významné členy dodavatelova týmu,“ uvedl Loukotová. Na zadávací dokumentaci město spolupracovalo s právní kanceláří MT Legal.
Metodickou pomoc nabízela AKA i nyní, na město se obrátila 12. prosince. Po urgenci se zástupci města ozvali až minulý týden. „Reakce vedoucího odboru dopravy nás neuklidnila, naopak. V rozporu se zveřejněnou zadávací dokumentací tvrdí, že zakázka neobsahuje žádné kreativní práce,“ uvedl ředitel AKA Marek Hlavica. Loukotová uvedla, že město chce pokračovat v již nastavené strategii.
Podle asociací se v Česku vypsaly v roce 2018 zakázky na komunikaci za 1,3 miliardy korun, neprofesionálně jich bylo vytvořeno jen několik. O to větší podezření podle nich brněnská zakázka vyvolává.
Zdeněk Meitner kš
zdroj: ČTK
Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.