QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Úvod
  • Aktuality
  • Dopravci plánují v příštích letech miliardové investice do vlaků

Články na webu

AF
Pondělí, 23 prosince 2019 / Téma Aktuality, EZAK, Zpravodajství

Dopravci plánují v příštích letech miliardové investice do vlaků

Praha 23. prosince (ČTK) – Železniční dopravci plánují v příštích letech investovat miliardy korun do obnovy svého železničního parku. Největší z nich České dráhy v současnosti pořádají několik soutěží na nákup desítek nových vozů a lokomotiv, v příštích pěti letech chtějí na vlaky vynaložit až 40 miliard korun. Několik miliard korun chce v příštích třech letech investovat i RegioJet a další dopravci. Vyplývá to z informací dopravců.

České dráhy plánují svůj vozový park postupně omlazovat. Nyní mají kolem 2210 osobních vozů, přes 500 lokomotiv a tisícovku ucelených souprav, průměrné stáří strojů je téměř 33 let. Řada z nich byla modernizována, obnovy by ovšem měly pokračovat, a to i pořízením nových vlaků. Ve výrobě má dopravce 31 elektrických vlaků pro regionální dopravu, které jsou součástí kontraktu na nákup celkem 50 vlaků. Dále se vyrábí pět patrových třívozových souprav a 50 osobních vozů pro dálkovou dopravu s rychlostí až 200 km/h. Dopravce tyto vozy bude přebírat v následujících letech.

V současností pokračuje soutěž ČD na dodávku 120 regionálních vlaků a až 180 vozů pro dálkovou dopravu s rychlostí 230 km/h. Podnik připravuje i tendr na nákup až 65 lokomotiv. Firma také nakupuje starší modernizované vozy v zahraničí.

RegioJet vypravuje 26 lokomotiv a kolem 170 vozů, které jsou složeny nových vozidel Astra z Rumunska a dalších starších vagonů, které dopravce rovněž koupil v zahraničí. Ty dopravce zrekonstruoval. Zároveň RegioJet nyní připravuje modernizaci desítek dalších vozů, v příštích třech letech by za ni měl utratit kolem tří miliard korun. V příštím roce bude přebírat první z 15 vícesystémových lokomotiv Bombardier. Společnost má navíc opci na desítky dalších těchto strojů.

Nejmladší vozový park má Leo Express. Ve flotile má pět vlaků Stadler, které provozuje na dálkových linkách. Dalších 15 regionálních vlaků Alstom firma vypravuje na lokálních tratích. V příštím roce plánuje nasazení tří vlaků Sirius od čínského výrobce CRRC. Na dalších 30 jednotek má společnost opci s hodnotou pěti miliard korun.

S nákupy a modernizacemi vlaků se zvyšuje jejich vybavenost. U nových vozidel ke standardní výbavě často patří klimatizace, audiovizuální systémy s obrazovkami, internetové připojení, elektrické zásuvky či USB konektory. Nové vozy jsou také většinou bezbariérové a často mají speciální místa pro rodiny s dětmi a služby pro ně nebo úložné prostory pro velká zavazadla či jízdní kola. V dálkových vozech se často mění také prostorové uspořádání, cestující totiž často preferují otevřené prostory proti klasickým uzavřeným kupé.

Symbolem investic do modernizace vozového parku byly v minulosti vlaky Pendolino, které před 15 lety poprvé vyjely do ostrého provozu. I v současnosti, zvláště po modernizaci, kterou dráhy dokončily v minulém roce, zařazuje dopravce Pendolina mezi své prémiové vozy.

sip jw

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Štítky: ČR, Elektronizace VZ, železnice

Co je tu ke čtení dále

Tendr na rozšíření trati v Kladně bude příští rok
Mějte hezčí den s Oběžníkem elektronizace
Vláda odmítla návrh poslanců zřídit nový úřad pro veřejné zakázky

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Ještě lepší práce s filtry na Portálu Dodavatele

    Správná práce s filtry dokáže dodavatelům výraz...
  • Únorová nabídka webinářů

    Nejkratší měsíc v roce přináší pěknou nálož kur...
  • Prodejní aukce pozemků a majetku v nástroji E-ZAK

    Elektronický nástroj E-ZAK zajišťuje kromě komp...
  • Poraďte si s whistleblowingem díky PVU

    Zkrátíme zadavatelům cestu ke splnění povinnost...
  • Nástroje zadavatelů na konci roku 2022

    Posvítili jsme si na to, kde zadavatelé vypisov...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP