Hradec Králové 17. ledna (ČTK) – Stotisícový Hradec Králové ve čtvrtek podepsal smlouvu s firmou CROSS Zlín na vybudování Inteligentního dopravního systému (IDS) téměř za 230 milionů korun bez DPH. Systém, který by měl zvýšit plynulost a bezpečnost automobilové dopravy ve městě, by měl vzniknout v letech 2020 až 2022 a začít fungovat od roku 2023. ČTK to dnes sdělili zástupci radnice.
Podpisu smlouvy bránilo řízení na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Město chce na projekt získat dotaci z evropského programu Doprava. „Dnes smlouva nabyla účinnosti. Vítězná firma nejen systém vyprojektuje, nainstaluje, ale bude ho také provozovat po dobu šesti let,“ uvedla mluvčí radnice Kateřina Šmídová.
Automatické měření rychlosti spojené s následným vybíráním pokut by mělo být zavedeno na deseti místech, především u škol. Podle radnice se umístění radarů a kamer může ještě změnit. Radary chce magistrát na kritických místech ukáznit řidiče a podpořit plynulost dopravy.
Podle zástupců radnice by mělo výběr pokut za přestupky v dopravě zajišťovat město, nikoli soukromá firma. „Firma CROSS Zlín bude zhotovitelem jak projektové dokumentace, tak celého díla a současně provozovatelem. Firma Gemos dopravní systémy Praha bude subdodavatelem té části týkající se výběru pokut, zašle magistrátu údaje a ten na základě toho vyměří pokuty,“ řekla dnes ČTK náměstkyně primátora pro ekonomiku a dotace Monika Štayrová (ANO).
Soutěž na dodávku inteligentního dopravního systému (IDS) v Hradci Králové vyhrála společnost CROSS Zlín s nejnižší nabídkovou cenou 229,3 milionu korun bez započtení daně, předpokládaná cena ve výběrovém řízení byla až 346,9 milionu. Výsledek tendru zastupitelé města schválili v říjnu, ale kvůli řízení antimonopolního úřadu nebylo možné smlouvu podepsat.
„Dodavatel tak může začít s projektováním. Zatím to vypadá tak, že bychom měli stihnout termín na podzim 2020 pro podání žádosti o dotaci, kterou můžeme podat až ve fázi hotového projektu a žádosti o stavební povolení,“ uvedla Štayrová.
Tendr u ÚOHS napadly firmy VARS Brno a VDT Technology, které se do výběrového řízení nepřihlásily. Namítaly mimo jiné, že zakázka měla být rozdělena do více částí, aby se o ni mohly ucházet i menší firmy. Na konci roku ale předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj potvrdil již vydané rozhodnutí o zamítnutí námitky proti zadávací dokumentaci v průběhu výběrového řízení.
Tomáš Kučera dr
zdroj: ČTK
Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.