Plzeň 23. října (ČTK) – Správa železnic vyhlásila tendr na projektanta dokumentace pro stavební povolení novostavby dvoukolejné trati z Plzně do Stodu. Výstavba tratě pro rychlost vlaků 200 kilometrů v hodině by měla začít za necelé tři roky, dokončení je plánované na závěr roku 2026. Přinese rychlejší a kapacitnější přeshraniční spojení z Plzně do Mnichova a dalších důležitých center Bavorska. ČTK to dnes řekla mluvčí správy Nela Friebová. Předpokládaná hodnota zakázky na projekt činí 220 milionů Kč.
„Připravovaná investice je součástí souboru čtyř staveb v úseku Plzeň – Domažlice – státní hranice s Německem. Jejich cílem je zkapacitnění trati a zrychlení provozu tak, aby železnice byla konkurenceschopná v mezinárodní osobní a nákladní dopravě i v obsluze Plzeňského kraje,“ uvedla mluvčí. Náklady celé stavby se odhadují na devět miliard korun.
Od okraje Plzně po stanici Stod povede nová dvoukolejná elektrifikovaná trať o délce 18,5 kilometru převážně v nové stopě. Bude určená pro rychlost až 200 km/h. „Té budou moci vlaky dosáhnout v téměř celém nově vybudovaném úseku,“ uvedla Friebová. Součástí bude nová zastávka Líně, zmodernizují se zastávky Zbůch a Chotěšov u Stoda. Komplexní modernizací projde i železniční stanice Stod.
Václav Prokš kš
zdroj: ČTK
Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.