QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Home
  • Zpravodajství
  • Trasa metra D se chystá řadu let, Praha ji několikrát odložila

Články na webu

AF
Čtvrtek, 17 června 2021 / Published in Zpravodajství

Trasa metra D se chystá řadu let, Praha ji několikrát odložila

Praha 17. června (ČTK) – Výběr událostí spjatých s plánovanou výstavbou trasy D pražského metra (pražské zastupitelstvo dnes rozhodlo, že Praha postaví linku metra D, nejdříve vznikne úsek z Pankráce na Nové Dvory):

 

70. léta 20. století – Vznikly první plány na linku D. Trasa měla vést ze Žižkova či Strašnic na Palackého náměstí, a odtud do Modřan.

8. října 2013 – Pražští radní schválili stavbu metra D za téměř 25 miliard korun. První úsek měl vést z Pankráce do Písnice. Trasa dlouhá přes deset kilometrů měla být hotová do roku 2022. Obsloužit měla několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Metro D má odlehčit lince C.

18. října 2013 – Trasa D získala od Prahy 4 územní rozhodnutí.

15. září 2014 – Tehdejší pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) řekl, že stavba trasy D ze stanice Náměstí Míru do Písnice vyjde na 60 miliard korun. Na Pankráci měla vzniknout přestupní stanice. Později se objevily další odhady nákladů.

21. července 2015 – Pražští radní rozhodli, že na trase D budou jezdit vlaky bez řidiče. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022.

23. června 2016 – Praha zažádala o stavební povolení pro stavbu trasy D z Pankráce do Písnice. Na trase má být deset stanic.

6. srpna 2016 – Oznámeno, že projektovou dokumentaci pro trasu metra D zpracuje Metroprojekt, materiál vyjde na 440 milionů bez DPH. Stejná firma projektovala i nové stanice metra A.

11. srpna 2016 – Náměstek primátorky Petr Dolínek oznámil, že magistrát v červenci na 18 měsíců přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D. Důvodem byly především váznoucí výkupy pozemků.

12. prosince 2016 – Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D. Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu zrušil.

6. února 2017 – Náměstek Dolínek řekl, že první etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a být dokončena do roku 2023.

19. dubna 2017 – Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) rozhodla, že stavba trasy metra D začne nejdříve v úseku Pankrác – Olbrachtova. Následně bude vybudován úsek do Písnice.

7. listopadu 2017 – Pražští radní schválili, že město vykoupí od soukromých vlastníků pozemky nutné pro výstavbu metra D z Pankráce do Písnice. Na pozemcích bude stát depo.

22. března 2018 – Pražští zastupitelé rozhodli o vzniku společného podniku města a developera pro stavbu metra. Firmu chtěl DPP založit kvůli problémům s výkupem pozemků.

22. května 2018 – Pražští radní uložili Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby zahájil práce na změně územního plánu, která umožní výstavbu trasy z náměstí Míru na Žižkov a do Vysočan.

24. května 2018 – Oznámeno, že DPP a skupina Penta Investments plánují kvůli výkupům pozemků pro trasu metra D založit společný podnik. Plány na podnik DPP a Penty ale radní v srpnu 2018 odmítli.

21. března 2019 – Vedení hlavního města odhadlo, že stavba linky D z Písnice na náměstí Míru vyjde na 72 miliard korun. Náklady na přípravu stavby zatím činily zhruba miliardu korun.

27. května 2019 – DPP podepsal se společnostmi Hochtief CZ, Metrostav a Strabag smlouvy na provedení geologického průzkumu.

19. června 2019 – DPP na Pankráci začal s geologickým průzkumem pro stavbu trasy metra D. Průzkum měl vyjít zhruba na 1,58 miliardy korun. Průzkum byl dokončen v létě 2020 na dvou ze čtyř míst, celý by měl být v září.

31. října 2019 – Senát schválil drážní novelu, podle níž bude provoz metra možný i bez strojvůdců.

7. ledna 2020 – DPP vypsal veřejnou zakázku na první část linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely. Stavba prvního úseku bude trvat 7,5 roku a vyjde asi na 10,8 miliardy Kč bez DPH.

6. dubna 2020 – Koronavirus zbrzdil přípravy na vybudování linky D. DPP prodloužil o dva měsíce termín, dokdy mohou firmy podávat nabídky do tendru.

3. červenec 2020 – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal DPP předběžným opatřením uzavřít smlouvu s vítězem veřejné zakázky na vybudování prvního úseku metra D. Zákaz platí, než úřad posoudí, zda byla veřejná zakázka vypsána v souladu se zákonem.

11. září 2020 – Podle DPP stavba metra D mezi Pankrácí a Olbrachtovou začne pravděpodobně až na jaře 2021, původně měla ražba začít v září 2020.

16. října 2020 – ÚOHS rozhodl, že DPP musí znovu rozhodnout o námitkách, které mu poslala společnost Eurovia CS k tendru na stavbu první části metra D.

23. dubna 2020 – Zastupitelé schválili změnu územního plánu, trasa D je kompletně zanesena v územním plánu města.

7. června 2021 – Vedení hlavního města souhlasilo se zahájením stavby prvního úseku z Pankráce na Nové Dvory. Náklady by měly být při započtení inflace zhruba 52,09 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Stavba první části by mohla začít podle dokumentu letos v říjnu.

14. června 2021 – Náměstek primátora Adam Scheinherr oznámil, že hrozí zpoždění zahájení výstavby. Ministerstvo dopravy totiž zrušilo vlastní rozhodnutí, kterým odmítlo podjatost magistrátu při rozhodování o stavbě. Rozhodnutí odkládá vydání stavebního povolení. Případ tak musí MD projednat znovu.

17. června 2021 – Zastupitelstvo rozhodlo, že hlavní město začne stavět linku D, jako první úsek z Pankráce na Nové Dvory. Přesný termín zahájení stavby není ale zatím jasný. Zastupitelé rovněž schválili garanci financování stavby. Peníze na ni bude DPP shánět u Evropské investiční banky (EIB) i komerčních bank. Město chce rovněž jednat o podpoře státu.

sat mal

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Tagged under: ČR, metro, MHD, Praha, PROFIL, správa, stavby

What you can read next

ČEZ: Podpis smluv o stavbě Dukovan se posunul na červenec
Praha upraví plán stavby sídla záchranářů na Střižkově
V Pardubicích se úřad práce zatím stavět nebude, je potřeba nový tendr

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Co byste měli vědět před spuštěním nového VVZ

    Nový Věstník veřejných zakázek už je za rohem. ...
  • Whistleblowing a jeho přínos pro firmy

    Vytvořit důvěryhodné a etické pracovní prostřed...
  • Opravný formulář v novém Věstníku

    V tomto článku se podíváme na další změnu, kter...
  • Splňte povinnost whistleblowingu s qHlas ZDARMA

    Povinnost whistleblowingu se blíží. Pro zaměstn...
  • Zrušení Elektronického podpisu na PVU

    Na nástroji Portál pro vhodné uveřejnění došlo ...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Leden 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP