QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Home
  • Zpravodajství
  • Úřady stornovaly asi 70 pct žádostí, firmy je nesprávně vyplnily

Články na webu

AF
Úterý, 07 dubna 2020 / Published in Zpravodajství

Úřady stornovaly asi 70 pct žádostí, firmy je nesprávně vyplnily

Praha 7. dubna (ČTK) – Úřady práce musely zatím stornovat zhruba 70 procent žádostí o kurzarbeit, které za první dva dny od spuštění programu Antivirus dostaly. Údaje, které firmy pro získání příspěvku na mzdy od státu vyplňují, byly ve formulářích neúplné či nesprávné. ČTK to dnes řekla mluvčí ministerstva práce Kristýna Křupková. Podle ní úřady dosud obdržely 9107 žádostí.

„Za dnešek to bylo 5107 žádostí a v pondělí 4000. Chybovost zůstává. Kompletních žádostí je zhruba 30 procent,“ uvedla mluvčí. Podle ní úředníci hned zaměstnavatelům volají kvůli doplnění.

Žádosti o příspěvky je možné podávat jen elektronicky od pondělních 12:00. Odkaz na formulář je na webu ministerstva práce. Nutné je vypsat název a adresu firmy, IČO, ID datové schránky, kontakt na zástupce podniku, číslo bankovního účtu a odhadovanou požadovanou částku na mzdy. Nakonec se potvrdí čestné prohlášení. Podle mluvčí často chybí třeba elektronický podpis a číslo konta. V návodu k programu Antivirus ministerstvo upozorňovalo na to, že chybně vyplněné žádosti budou úřady stornovat a vracet k doplnění či opravě. Z žádosti se totiž generuje dohoda s úřadem o poskytování podpory.

Příspěvky na mzdy z programu Antivirus mají snížit výdaje zaměstnavatelů a bránit propouštění. Za prvních pět hodin od spuštění systému nejvíc žádostí poslaly firmy v hlavním městě, a to 1192. Následoval Moravskoslezský kraj s 491 žádostmi a Středočeský kraj s 318. Nejméně dorazilo v Karlovarském kraji, a to 116. Podle mluvčí se počet žádostí po zahájení provozu postupně zvyšoval, servery ale nezahltil. Jejich vytíženost byla pod deseti procenty kapacity, dodala mluvčí.

Někteří experti aplikaci pro podávání žádostí chválí, podle nich je přehledná a jednoduchá. Vytvořila ji společnost OKsystem, která od 90. let provozuje resortní systémy pro vyplácení dávek a agendu zaměstnanosti. „Na vytvoření aplikace jsme měli jen pár dnů. Formulář ještě dozná řady vylepšení. Důležité bylo stihnout termín spuštění v pondělí 12:00, aby mohli zaměstnavatelé podat žádosti,“ uvedla dnes firma na twitteru. Na svém webu už dřív napsala, že úpravy systémů po nynější změně zákonů kvůli dopadům koronaviru či po přijetí programů provede „bez nároku na odměnu“.

V minulém volebním období společnost OKsystem vyhrála tendr na nový systém dávek, tehdejší vedení resortu od smlouvy ale odstoupilo. Případ skončil u soudu. Druhý tendr, v němž firma nejdřív neuspěla, posuzoval několikrát antimonopolní úřad. Kvůli této druhé zakázce policie nedávno obvinila dva vysoké úředníky ministerstva. Podle plánů má nový systém být v provozu od příštího roku. Původně měl fungovat od roku 2017. Dosavadní smlouva s OKsystemem se kvůli zpožďování a průtahům dvakrát o dva roky prodlužovala.

Příspěvky na mzdy bude stát vyplácet zatím za období od 12. března od vyhlášení nouzového stavu do konce dubna. Uhradí 80 procent náhrady mzdy lidí v karanténě či mzdy pracovníků uzavřených provozů do částky 39.000 korun. Proplatí 60 procent výplaty ve firmách, které omezily výrobu či služby kvůli výpadku pracovníků, surovin a dalších vstupů či kvůli poklesu poptávky, a to do 29.000 korun. Oba příspěvky se stanoví ze superhrubé mzdy.

ktk snm

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Tagged under: 2.VERZE, ČR, firmy, koronavirus, mzdy, sociální, správa

What you can read next

Armáda dostane nové přilby, uspěly ve vojskových zkouškách
NSS zrušil pokutu 100.000 korun Zlínskému kraji za nákup sanitek
Policejní instruktor z Frýdku-Místku stíhán za ovlivnění zakázek

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Co byste měli vědět před spuštěním nového VVZ

    Nový Věstník veřejných zakázek už je za rohem. ...
  • Whistleblowing a jeho přínos pro firmy

    Vytvořit důvěryhodné a etické pracovní prostřed...
  • Opravný formulář v novém Věstníku

    V tomto článku se podíváme na další změnu, kter...
  • Splňte povinnost whistleblowingu s qHlas ZDARMA

    Povinnost whistleblowingu se blíží. Pro zaměstn...
  • Zrušení Elektronického podpisu na PVU

    Na nástroji Portál pro vhodné uveřejnění došlo ...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Leden 2024
  • Listopad 2023
  • Říjen 2023
  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP