QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • O NÁS
    • ELEKTRONIZACE ZAKÁZEK
  • ARCHIV
  • FEN
  • E-ZAK
  • PVU
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • ELEKTRONIZACE
  • NOVINKY QCM
  • Úvod
  • Zpravodajství
  • Trasa metra D se chystá řadu let, Praha ji odložila už několikrát

Články na webu

AF
Pátek, 11 září 2020 / Téma Zpravodajství

Trasa metra D se chystá řadu let, Praha ji odložila už několikrát

Praha 11. září (ČTK) – Výběr událostí spjatých s plánovanou výstavbou trasy D pražského metra (pražský dopravní podnik dnes oznámil, že stavba metra D začne pravděpodobně až na jaře 2021):

 

70. léta 20. století – Vznikly první plány na linku D. Trasa měla vést ze Žižkova či Strašnic na Palackého náměstí, a odtud do Modřan.

8. října 2013 – Pražští radní schválili stavbu metra D za téměř 25 miliard korun. První úsek měl vést z Pankráce do Písnice. Trasa dlouhá přes deset kilometrů měla být hotová do roku 2022. Obsloužit měla několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Metro D má odlehčit lince C.

18. října 2013 – Trasa D získala od Prahy 4 územní rozhodnutí.

15. září 2014 – Tehdejší pražský primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) řekl, že stavba trasy D ze stanice Náměstí Míru do Písnice vyjde na 60 miliard korun. Na Pankráci měla vzniknout přestupní stanice. Později se objevily další odhady nákladů.

21. července 2015 – Pražští radní rozhodli, že na trase D budou jezdit vlaky bez řidiče. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022.

23. června 2016 – Praha zažádala o stavební povolení pro stavbu trasy D z Pankráce do Písnice. Na trase má být deset stanic.

6. srpna 2016 – Oznámeno, že projektovou dokumentaci pro trasu metra D zpracuje Metroprojekt, materiál vyjde na 440 milionů bez DPH. Stejná firma projektovala i nové stanice metra A.

11. srpna 2016 – Náměstek Dolínek oznámil, že magistrát v červenci na 18 měsíců přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D. Důvodem byly především váznoucí výkupy pozemků.

12. prosince 2016 – Praha bude muset znovu vypracovat změnu územního plánu pro trasu metra D. Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost města proti rozsudku Městského soudu v Praze, který změnu územního plánu zrušil.

6. února 2017 – Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) řekl, že první etapa stavby metra D mezi Pankrácí a Novými Dvory by mohla začít v roce 2019 a být dokončena do roku 2023.

19. dubna 2017 – Dozorčí rada pražského dopravního podniku (DPP) rozhodla, že stavba trasy metra D začne nejdříve v úseku Pankrác – Olbrachtova. Následně bude vybudován úsek do Písnice.

7. listopadu 2017 – Pražští radní schválili, že město vykoupí od soukromých vlastníků pozemky nutné pro výstavbu metra D z Pankráce do Písnice. Na pozemcích bude stát depo.

22. března 2018 – Pražští zastupitelé rozhodli o vzniku společného podniku města a developera pro stavbu metra. Firmu chtěl DPP založit kvůli problémům s výkupem pozemků.

22. května 2018 – Pražští radní uložili Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby zahájil práce na změně územního plánu, která umožní výstavbu trasy z náměstí Míru na Žižkov a do Vysočan.

24. května 2018 – Oznámeno, že DPP a skupina Penta Investments plánují kvůli výkupům pozemků pro trasu metra D založit společný podnik. Plány na podnik DPP a Penty ale radní v srpnu 2018 odmítli.

21. března 2019 – Vedení hlavního města odhadlo, že stavba linky D z Písnice na náměstí Míru vyjde na 72 miliard korun. Náklady na přípravu stavby zatím činily zhruba miliardu korun.

27. května 2019 – DPP podepsal se společnostmi Hochtief CZ, Metrostav a Strabag smlouvy na provedení geologického průzkumu.

19. června 2019 – DPP na Pankráci začal s geologickým průzkumem pro stavbu trasy metra D. Průzkum měl vyjít zhruba na 1,58 miliardy korun. Průzkum byl dokončen v létě 2020 na dvou ze čtyř míst.

31. října 2019 – Senát schválil drážní novelu, podle níž bude provoz metra možný i bez strojvůdců.

7. ledna 2020 – DPP vypsal veřejnou zakázku na první část linky metra D, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely. Stavba prvního úseku bude trvat 7,5 roku a vyjde asi na 10,8 miliardy Kč bez DPH.

6. dubna 2020 – Koronavirus zbrzdil přípravy na vybudování linky D. DPP prodloužil o dva měsíce termín, dokdy mohou firmy podávat nabídky do tendru.

3. červenec 2020 – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zakázal DPP předběžným opatřením uzavřít smlouvu s vítězem veřejné zakázky na vybudování prvního úseku metra D. Zákaz platí, než úřad posoudí, zda byla veřejná zakázka vypsána v souladu se zákonem.

11. září 2020 – Podle DPP stavba metra D mezi Pankrácí a Olbrachtovou začne pravděpodobně až na jaře 2021, tedy asi o půl roku později. Původně měla ražba začít letos v září.

mav ped snm

zdroj: ČTK

Jakékoli publikování či další šíření obsahu ČTK je bez písemného souhlasu zakázáno.

Štítky: ČR, Dopravní podnik hl.m.Prahy, metro, MHD, Praha, PROFIL, správa, stavby

Co je tu ke čtení dále

Očkování všech Čechů proti koronaviru bude stát až pět miliard
Dodavatele nových přístřešků MHD chce Praha najít do prosince
Litvínov získal dotaci na stavbu nového mostu, starý zbourá

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Poznejte výhody UPGRADE E-ZAK

    Rádi bychom vás seznámili se službou UPGRADE E-...
  • Představujeme mobilní aplikaci Veřejné zakázky PoDo

    Měsíc červen přinesl kromě hezkého počasí také ...
  • Červen se ponese ve znamení webinářů i otevřeného kurzu

    Na měsíc červen jsme pro vás připravili překvap...
  • PROMPT 2 SERVIS poznal výhody Portálu Dodavatele

    Jak si mohou uchazeči o veřejné zakázky zjednod...
  • Co přinesla verze Portálu Dodavatele 5.1?

    Nová verze Portálu Dodavatele 5.1 přináší někol...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP
Soubory cookie shromažďujeme k analýzám návštěvnosti webu a k zajištění propojení se sociálními sítěmi. Reklamy zde nemáme. Cookies můžete jednoduše odsouhlasit nebo je v nastavení zakázat.
NastaveníPovolit všechnyZakázat
Manage consent

Nastavení soukromí

Použité cookie na těchto stránkách jsou rozděleny do kategorií podle jejich účelu. Nutné zakázat nelze, něco by nefungovalo :-) Ostatní zakázat můžete. Některé v seznamu níže nejsou použity. Pokud nějakou kategorii zakážete, budou odstraněny všechny její cookies včetně uložených v minulosti.
Nutné
Vždy povoleno
Tyto soubory cookie jsou naprosto nezbytné pro správné fungování webu. Anonymně zajišťují základní funkce a bezpečnostní prvky webu.
CookieDélkaPopis
cookielawinfo-checkbox-analytics11 měsícůTento soubor se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii "Analýzy".
cookielawinfo-checkbox-functional11 měsícůTento soubor se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii "Funkce".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 měsícůTento soubor se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii "Nutné".
cookielawinfo-checkbox-others11 měsícůTento soubor se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii "Ostatní".
cookielawinfo-checkbox-performance11 měsícůTento soubor se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii "Výkon".
viewed_cookie_policy11 měsícůSoubor cookie se používá k uložení souhlasu nebo nesouhlasu s používáním souborů cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční
Funkční soubory cookie zprostředkovávají funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních sítí, shromažďování zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Výkonnostní
Výkonnostní soubory cookie se používají v oblasti marketingu. Umožňují postupné úpravy a optimalizace webu, aby se návštěvník dostal co nejrychleji k informacím, které hledá.
Analytické
Analytické soubory cookie pohájí zlepšovat weby pro návštěvníky. Také pomáhají se statistikami / počty návštěvníků, zdroje návštěvnosti atd.
Reklamy
Tyto cookie sledují návštěvníky napříč webovými stránkami a shromažďují informace o tom, co je zajímá. Termín "sledování" nezní pěkně. Výhodou ale je, že když už se reklam nezbavíme, zobrazují se jen ty relevantní které nejsou zcela mimo mísu :-)
Ostatní
Další soubory cookie pro specifické funkce, které nebyly zařazeny do žádné z kategorií výše.
ULOŽIT A PŘIJMOUT