QCM s.r.o.+420 538 702 702, e-mail: info@qcm.cz

Elektronizace zakázek

  • ÚVOD
  • O NÁS
  • E-ZAK info
  • PVU
  • FEN
  • VZDĚLÁVÁNÍ
  • NOVINKY QCM
  • Úvod
  • Aktuality
  • Archivujte své zakázky správně

Články na webu

autor QCM
Středa, 23 listopadu 2022 / Téma Aktuality, EZAK, Nepřehlédněte, PVU

Archivujte své zakázky správně

Povinnost archivace dokumentů o zadávacím řízení je věčné téma. Kde archivovat? Jak dlouho musí být informace veřejně přístupné? Mohu dostat za nesplnění archivační povinnosti pokutu?

Mnoho zadavatelů se už bohužel přesvědčilo o tom, že odpověď na poslední z výše položených otázek je „ano“. Proč tedy stále berou tyto povinnosti na lehkou váhu?

Není tomu tak dávno, co kontrola z Ministerstva financí nepříjemně překvapila jistou společnost, která 2 roky po uzavření zadávacího řízení smazala příslušné dokumenty ze svého profilu zadavatele.

Podle ust. § 17 odst. 2 vyhl. č. 168/2016 Sb., o uveřejňování formulářů pro účely zákona o zadávání veřejných zakázek a náležitostech profilu zadavatele, ve znění pozdějších předpisů, musí být všechny dokumenty a informace, které byly na profilu zadavatele uveřejněny, bezplatně veřejně přístupné po dobu nejméně 2 let od jejich uveřejnění.

Mělo by tedy být všechno v pořádku. Nebo ne?!

Pozor, milí zadavatelé, dvouletou povinností uveřejnění dokumentů to nekončí. Naopak, tady teprve začíná archivace.

Ust. § 216 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (ZZVZ), stanovuje povinnost archivace dokumentů o zadávacím řízení po dobu 10 let od ukončení zadávacího řízení (příp. od změny závazku ze smlouvy).

Pokud audit požaduje přístup ke všem vloženým dokumentům k zakázce, u které doba 10 let od ukončení zadávacího řízení ještě neuběhla, musí mu být umožněn – ať už v listinné či elektronické podobě. Pokud se tedy zadavatel rozhodne všechny dokumenty ze svého profilu smazat, musí je předtím nechat exportovat a uložit k archivaci pro případnou kontrolu.

Další informace k archivaci veřejných zakázek si můžete připomenout v naší Akademii.

Štítky: archivace, audit, veřejné zakázky, ZZVZ

Co je tu ke čtení dále

Soud poslal do vazby starostu Varnsdorfu obviněného kvůli radarům
Druhý videonávod PoDo – registrace a přihlášení
Rekonstrukce státu: ÚOHS potřebuje systémovou změnu

Hledat na webu

Newsletter

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru Oběžníku elektronizace.

Nejnovější články

  • Číselníky a našeptávače

    Jste zvědaví, jaké další novinky vás s novými f...
  • Školení na nový Věstník veřejných zakázek

    Spuštění nového Věstníku se nezadržitelně blíží...
  • Nový Věstník a napojení elektronických nástrojů

    Jak bude vypadat napojení elektronických nástro...
  • Podzimní verze nástroje E-ZAK přinesla novinky do DNS

    Nová verze nástroje E-ZAK přináší praktické nov...
  • Plánovaná odstávka Věstníku veřejných zakázek

    V říjnu proběhne plánovaná odstávka Věstníku ve...

Témata článků

  • Akademie veřejných zakázek
  • Aktuality
  • E-ZAK info
  • Elektronizace
  • EZAK
  • FEN
  • Nepřehlédněte
  • PVU
  • QCM
  • SKOLENI
  • Věstník veřejných zakázek
  • Zpravodajství

Archiv starších článků

  • Září 2023
  • Srpen 2023
  • Červenec 2023
  • Červen 2023
  • Květen 2023
  • Duben 2023
  • Březen 2023
  • Únor 2023
  • Leden 2023
  • Prosinec 2022
  • Listopad 2022
  • Říjen 2022
  • Září 2022
  • Srpen 2022
  • Červenec 2022
  • Červen 2022
  • Květen 2022
  • Duben 2022
  • Březen 2022
  • Únor 2022
  • Leden 2022
  • Prosinec 2021
  • Listopad 2021
  • Říjen 2021
  • Září 2021
  • Srpen 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Duben 2021
  • Březen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Srpen 2019
  • Červenec 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018

QCM – KDO JSME

QCM je leader elektronizace veřejných zakázek Pomáháme úřadům i dodavatelům s elektronizací a efektivními nákupy. Více na www.qcm.cz

QCM BRNO

Heršpická 813/5
M-palác, 7. patro
639 00 Brno

 ŘEŠENÍ QCM

www.formulare-uradu.cz
www.e-forms.cz
skoleni.qcm.cz
www.fen.cz
www.podo.cz

PORTÁLY QCM

www.qcm.cz
www.vhodne-uverejneni.cz
www.ezak.cz
www.centralni-nakup.cz

NEWSLETTER

Chcete vědět víc? Přihlaste se k odběru novinek z oblasti veřejných zakázek.

QCM OLOMOUC

Kosmonautů 8
AB Centrum, 3. patro
779 00 Olomouc

© 2020. All rights reserved QCM s.r.o..

TOP